פורטל העסקים המוביל בישראל

שחזור מידע ממחשב נייד

על מה נדבר?

לעתים קורה שמידע הולך לאיבוד. אם מסתכלים על סטטיסטיקות בנושא, זה יכול להתרחש כתוצאה ממספר גורמים. או שמישהו שפך עליו קפה (ועל כן, נזק מים, בין השאר), או שמישהו מחק בטעות, או שנכנסו ווירוסים – או כל סיבה אחרת. כך או כך, לעתים מידע הולך לאיבוד, ומומחה לשחזור מידע יכול לעזור.

שחזור מידע אבוד ממחשב נייד

במה בעצם מדובר? ובכן, שחזור מידע מדיסק קשיח של מחשב נייד, הוא זה שמאפשר לשחזר גישה אל קבצים שיכולים להיות מהותיים מבחינה עסקית ו/או אישית. מבחינה אישית, אנחנו יכולים להחזיק בערך סנטימנטלי לדבר. אולי מדובר בתמונות מחופשה כזו או אחרת, או מאירוע שאנחנו רוצים להזכיר לעצמנו מה היה בו. מנגד, ייתכן שהמסמך הזה פשוט מחזיק בחשיבות עסקית. אולי זה משהו שיצרנו במשך כמה זמן, ואנחנו רוצים לעשות בו שימוש למטרות עסקיות. על כן, הפתרון יהא נא שחזור מידע אבוד או פשוט יצירה מחדש של המסמך. ולעתים, שחזור מידע על ידי מומחה, יכול להיות אפקטיבי ויעיל יותר מאשר להשקיע משאבים ביצירה מחדש של המסמך.

מה זה שחזור מידע מדיסק קשיח במחשב נייד?

כדי להבין מה זה שחזור מידע מדיסק קשיח, אנחנו כנראה רוצים להבין מה זה למעשה דיסק קשיח. ובכן, הדיסק הקשיח הוא החומרה של המחשב שלנו. מדובר במאגר מידע, המתבסס על אפקט מגנטי. מבחינת מבניות, מדובר בקופסא אטומה, שיש בה צלחות, ולכל אחת שכבה מגנטית. הצלחות מסתובבות במהירות של 5,400-7,200 ס"ד. בקופסא המדוברת, יש אוויר נקי ונטול אבק או לכלוך. נוסיף על כל זה, שיש בדיסק הקשיח ראשי קריאה, שאחראיים על כתיבה וקריאה של המידע המגנטי המאוכסן בתוך הדיסק.

המרחק בין ראשי הקריאה הוא 10 ננו-מטר, וזאת כאשר הדיסק הקשיח עובד. ראשי הקריאה הללו מחוברים לצלחת, ונמצאים בתנועה עליהן. לכל צלחת בדיסק, יש שני ראשי קריאה. הראשים מחומרים בבלוק ראשים, ומסתובבים יחד. ברגע שמכבים את הדיסק, אותם ראשי קריאה מגיעים למצב חנייה, וזאת כדי לא לפגום במבנה שלהם.

שחזור מידע אבוד על ידי מומחה

זה לא כל הרכיבים שיש בדיסק קשיח, אבל זו התחלה. באופן כללי, באם יש נזק לראשים הללו – הדיסק לא יכול לקרוא את הנתונים שלו. כך שאם אנחנו מתעסקים עם נזק מים, יש מספר דברים שאנחנו יכולים לעשות כדי למנוע פגיעה ברכיבים האלקטרוניים של הדיסק הקשיח – כמו לוודא שאנחנו לא נותנים לדיסק להתייבש, וכן הלאה המלצות, ביניהן – לקרוא למומחה וזאת כדי להעלות את הסיכוי שיהיה מישהו בחדר שיידע מה לעשות בנושא.

בכל אופן, באם אבד המידע בדיסק, ורוצים לבצע שחזור מידע אבוד – ייתכן שיש צורך במומחיות לדבר. כמובן, ניתן להוריד אי אילו תוכנות ולנסות, ואפשר להזמין טכנאי – אלא שלא בטוח שאלו יהיו הפתרונות הייעודיים. ייתכן שנכון יהיה להיסגר על מומחה, אחד שסומכים עליו וללכת אליו באופן ספציפי וממוקד עם הבקשה לבצע שחזור מידע מדיסק קשיח.

שחזור מידע אבוד: איתור התקלה

המידע יכול ללכת לאיבוד בדיסק הקשיח בעקבות נזקים למעגל האלקטרוני, בעקבות נזקים לוגיים, בקבות נזקים לאזורי המערכת בדיסק, ובעקבות נזקים לראשי הקריאה (כפי שציינו בקצרה, קודם לכן). באופן כללי, מבלי להרחיב על הנושא – באם יש קצר במעגל האלקטרוני והדיסק הקשיח לא נדלק, סביר שיש נזקים למעגל האלקטרוני ומתבקש טיפול מקצועי. על המומחה לזהות אם יש צורך בהחלפת רכיבים ומהן האפשרויות של שחזור מידע אבוד במקרה שזה.

באם הדיסק הקשיח פועל נהדר, אך המידע המאוחסן בו נראה כלא נגיש, סביר להניח שמדובר בנזק לוגיים, שאולי נגרמו מטעות אנוש (כמו מחיקת, או פרמוט, או שינויים בהגדרות שונות וכן הלאה).